19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Heliofory

Oferowane przez naszą Spółkę rozjaśniacze optyczne znane są pod nazwą handlową Heliofory.

Środki te stosowane są do podnoszenia białości różnego rodzaju białych materiałów, jak również do ożywiania barwy kolorowych elementów. Dzięki Helioforom uzyskuje się wzrost wrażeń estetycznych, poprawę wyglądu różnego rodzaju wyrobów i ich jakości.

Rozjaśniacze optyczne z powodzeniem stosowane są w następujących gałęziach przemysłu:

  • W przemyśle włókienniczym do poprawiania wyglądu tkanin różnego typu: bawełna, wełna, jedwab, poliester, włókna poliamidowe i akrylowe ich odmiany i mieszanki.
  • W przemyśle środków piorących, w składach różnego typu proszków, płynów piorących, płuczących, jak i różnych detergentów czyszczących.
  • W przemyśle papierniczym do poprawiania białości różnego typu wyrobów papierowych przy zastosowaniu różnych metod aplikacji, np. przez dodatek do masy papierniczej lub nakładanie powierzchniowe na gotowy papier.
  • W przemyśle tworzyw sztucznych, wosków i parafin do poprawiania estetyki wyrobów, np. świec, gumy i wyrobów plastikowych.
  • Rozjaśniacze optyczne posiadają również inne zastosowania wykorzystujące ich charakterystyczne właściwości, np.: znakowanie różnych materiałów (ubrań, styropianu, zwierząt), poprawa wystroju sal klubowych i restauracji (wykorzystanie zjawiska świecenia w świetle UV).