05.09.2019

Boruta-Zachem, spółka działająca w branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

Media o nas

Puls Biznesu: Inwestycjom przyda się unijne wsparcie

Coraz więcej firm chemicznych inwestuje w rozwój, rozbudowuje moce produkcyjne lub wydłuża łańcuch produktowy. Jedną z nich jest bydgoska spółka Boruta-Zachem, która stawia na innowacyjną technologię produkcji biosurfaktantów.

Biosurfaktanty to przyjazne środowisku odpowiedniki chemicznych surfaktantów, czyli substancji powierzchniowo czynnych będących składnikami preparatów czyszczących, kosmetyków, leków, a nawet produktów spożywczych. - Nasz projekt dotyczy technologii produkcji biosur-faktantów z biomasy rzepakowej z wykorzystaniem bakterii z rodzaju Bacillus - wyjaśnia Marcin Pawlikowski, wiceprezes spółki Boruta-Zachem. Do końca sierpnia zostaną zamontowane urządzenia umożliwiające produkcję biosurfaktyny w Bydgoszczy. Inwestycje w produkcję biosurfaktantów mają pochłonąć 43 min zł.

Pełna treść artykułu w papierowym wydaniu Pulsu Biznesu z dnia 19 czerwca 2015 lub na płatnym serwisie archiwum.pb.pl.