19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Media o nas

Puls Biznesu: Inwestycjom przyda się unijne wsparcie

Coraz więcej firm chemicznych inwestuje w rozwój, rozbudowuje moce produkcyjne lub wydłuża łańcuch produktowy. Jedną z nich jest bydgoska spółka Boruta-Zachem, która stawia na innowacyjną technologię produkcji biosurfaktantów.

Biosurfaktanty to przyjazne środowisku odpowiedniki chemicznych surfaktantów, czyli substancji powierzchniowo czynnych będących składnikami preparatów czyszczących, kosmetyków, leków, a nawet produktów spożywczych. - Nasz projekt dotyczy technologii produkcji biosur-faktantów z biomasy rzepakowej z wykorzystaniem bakterii z rodzaju Bacillus - wyjaśnia Marcin Pawlikowski, wiceprezes spółki Boruta-Zachem. Do końca sierpnia zostaną zamontowane urządzenia umożliwiające produkcję biosurfaktyny w Bydgoszczy. Inwestycje w produkcję biosurfaktantów mają pochłonąć 43 min zł.

Pełna treść artykułu w papierowym wydaniu Pulsu Biznesu z dnia 19 czerwca 2015 lub na płatnym serwisie archiwum.pb.pl.