19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Media o nas

Inwestycje.pl: Boruta-Zachem zwiększyła aktywa trwałe spółki do niemal 17 mln zł

Boruta-Zachem realizuje ambitny plan budowy biorafinerii i uruchomienia w niej kaskadowej bioprodukcji. Inwestycja w linię produkcyjną da możliwości wytwarzania cennych substancji, będących efektem ubocznym produkcji biosurfaktyny, jak prebiotyki czy witamina K. Uruchomienie produkcji biosurfaktyny, zgodnie z planem, nastąpi już w drugim półroczu br. 

Restrukturyzowana Boruta-Zachem, w związku z prowadzoną inwestycją, poniosła w IQ 2015 r. koszty wielkości 160 tys. zł oraz koszty emisji – pozyskiwania finansowania na zakończenie budowy linii produkcyjnej, co zaważyło na wyniku. Inwestycja jest na tak zaawansowanym etapie, że pozyskany z emisji kapitał gwarantuje jej ukończenie.

Pełna treść wywiadu na inwestycje.pl.