19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Media o nas

Newseria: Boruta-Zachem obniża koszty, podejmuje współpracę z zagranicą oraz planuje akwizycje

Bydgoska spółka chemiczna Boruta-Zachem, produkująca biosurfaktanty wykorzystywane m.in. w kosmetykach i środkach czyszczących, w najbliższych miesiącach uruchomi nowy system CRM, który obniży koszty o 10 proc. Nie wyklucza także akwizycji firm technologicznych. Równie istotnym krokiem będzie pozyskanie we współpracy z uniwersytetami z Mediolanu i Ulsteru dofinansowania z UE na rozwój nowych produktów, które podwyższą konkurencyjność firmy na światowym rynku wartym 30 mld dolarów. Wyniki konkursu możliwe już w lutym.

– Obecnie cena surfaktyny jest horrendalnie wysoka, my będziemy ją będziemy produkować taniej. W zasadzie jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która w tej technologii przemysłowej na tak dużą skalę będzie produkować surfaktynę – przekonujew rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu spółki chemicznej Boruta-Zachem produkującej surfaktynę, czyli substancję zmieniającą właściwości cieczy.

Pełna treść wywiadu dla agencji informacyjnej Newseria dostępna jest na portalu inwestor.newseria.pl.