19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Media o nas

Wyborcza.biz: Boruta-Zachem ma umowę na dostawę biosurfaktantów wartą 82,5 mln zł

Boruta-Zachem podpisał ze spółką ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich kontrakt na dostawę 100 ton biosurfaktantów w cenie 245 USD za kilogram. Dostawy będą odbywać się w pięciu comiesięcznych transzach. Pierwsza dostawa 20 ton biosurfaktantów ma mieć miejsce 20 sierpnia 2015 roku. Kontrakt zakłada pełne uruchomienie produkcji do początku lipca 2015 roku.

"Skala naszej działalności rośnie – dzięki nowo podpisanej umowie mamy zapewniony zbyt na roczną produkcję biosurfaktantów. Wielkość kontraktu jest również nie bez znaczenia. Nasze przychody narastająco po III Q 2014 r. wyniosły nieco ponad 15,7 mln zł a w przyszłym roku tylko z biosurfaktantów uzyskamy 82,5 mln zł. Jest to potwierdzenie, że obraliśmy skuteczną drogę dla naszego biznesu i realizujemy konsekwentnie przyjęty plan" powiedział wiceprezes Marcin Pawlikowski.

Proces negocjacji z kontrahentem oraz przygotowanie umowy wspierała Kancelaria Apt&right Attorneys-at-Law Wochnik, Trocka, Śledziński Sp.K.

Pełna treść artykułu na portalu wyborcza.biz.