19.08.2020

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.

Media o nas

Gazeta Pomorska: Inwestują w nowoczesną produkcję. Będą zatrudniać

Boruta-Zachem z Bydgoszczy produkuje barwniki i pigmenty, rozjaśniacze optyczne, środki dezynfekcyjne, a o niedawna biosurfaktanty wykorzystywane w branży chemicznej i kosmetycznej.

Biosurfaktanty wykorzystuje się m.in. w przetwarzaniu makulatury, obróbce tkanin i wyrobów ceramicznych. Surfaktanty znajdują też zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym, budownictwie i górnictwie. Używa się ich na przykład do czyszczenia cystern i statków, ale także do zmniejszania szkód powstałych w wyniku wycieków ropy naftowej lub substancji ropopochodnych. Co ciekawe, dodaje się je również do surowej ropy naftowej, by poprawić wydajność jej wydobycia oraz usprawnić przepływ paliwa w rurociągach.
Pełna treść artykułu znajduje się tutaj