Presseunterlagen
Przychody Boruty Zachem wzrosły o 24 proc. w IV kwartale 2018 r.
Boruta-Zachem – spółka notowana
na NewConnect, działająca w branży chemicznej, osiągnęła w czwartym kwartale 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto w tym
okresie wyniósł 2,0 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów to efekt rosnącej
skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej
biosurfaktyny.
W IV kwartale 2018 r. przychody Boruty były wyższe o 24 proc. i wyniosły 8,8 mln zł wobec 7,1 mln zł w tym samym okresie zeszłego roku. Zysk z działalności operacyjnej i zysk netto
były na poziomie porównywalnym jak w IV kwartale 2017 r. i wyniosły odpowiednio
2,1 mln zł i 2,0 mln zł. Rok 2018 Spółka zamknęła 6-procentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży, której
wartość wyniosła 24,2 mln zł wobec 22,8 mln zł w 2017 roku. Wynik EBIT w tym
okresie wyniósł 0,8 mln zł, a zysk netto 0,7 mln zł.
- Najważniejszy wpływ na znaczącą poprawę przychodów miała koncentracja
działalności w obszarze produkcji i dystrybucji ekologicznych produktów OnlyBio
i OnlyEco. Wyższe przychody zostały osiągnięte dzięki wzmocnieniu marki i podpisaniu wielu nowych kontraktów, w tym zagranicznych. Trend ten planujemy
utrzymać również w kolejnych okresach – powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes
Zarządu Boruta-Zachem S.A. Koncentracja
na rozwijanej gałęzi biznesu oraz zaangażowanie w nowe, nadchodzące projekty to
czynniki, które w przyszłości powinny przynieść jeszcze lepszą rentowność Grupy
– dodał Wiceprezes.
W IV kwartale Boruta Zachem przeprowadziła skuteczne działania w zakresie zwiększenia produkcji oraz dostępności ekologicznych wyrobów w Polsce
i zagranicą. Sieć sprzedaży spółki dystrybucyjnej Laboratorium Naturella,
przyrasta w dynamicznym tempie i składa się już z wielu sieci handlowych,
delikatesów ekologicznych, aptek oraz drogerii. W czwartym kwartale 2018 r. firma
przeprowadziła duże akcje sprzedażowe typu in-out w sieciach Lidl oraz
nawiązała współpracę z największym dystrybutorem na rynku tradycyjnym, grupą
Delko. Aktualnie trwają negocjacje umów z czołowymi sieciami drogeryjnymi w Polsce takimi jak Rossmann, Douglas czy Super-pharm.
Jednocześnie nowa marka rozwija się na rynkach zagranicznych. Sprzedaż
ekologicznych produktów ruszyła w Czechach, Słowenii, Finlandii, Szwajcarii i Hiszpanii. W IV kwartale firma Laboratorium Naturella uczestniczyła w targach:
Natural Product Scandinavia w Szwecji oraz Cosmoproof w Hongkongu. W ich wyniku Spółka obecnie negocjuje nowe kontrakty z partnerami,
którzy mieliby rozpocząć sprzedaż wyrobów w krajach skandynawskich oraz
nawiązać relacje z jedną z większych sieci ekomarketów z Niemiec.
W październiku 2018 r. Boruta Zachem ogłosiła chęć przejęcia firmy Laboratorium Naturella. W styczniu 2019 r. producent podpisał umowę zobowiązującą do nabycia 100 proc. udziałów w polskiej spółce biotechnologicznej. Cena sprzedaży wyniosła 110.000 zł, a przeniesienie własności udziałów nastąpiło z chwilą zawarcia umowy. Od I kwartału 2019 r. Laboratorium Naturella wchodzi w skład grupy kapitałowej Boruta Zachem.