05.09.2019

Boruta-Zachem, spółka działająca w branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

Presseunterlagen

Boruta-Zachem publikuje wyniki za I kwartał 2017 r. i finalizuje prace związane z wdrożeniem nowych produktów na rynek

 

 

Boruta-Zachem – polski producent barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych, podsumował I kwartał 2017 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 4,65 mln zł i były wyższe o 7,1 proc. niż w roku ubiegłym. Jednocześnie została uruchomiona pierwsza partia produkcyjna ekologicznych kosmetyków i środków czystości oraz ukończono niezbędne prace przygotowujące nowe produkty do wprowadzenia na rynek.

 

Producent w I kwartale 2017 r. kontynuował prace nad opracowywaniem i wdrażaniem produktów ekologicznych. W lutym rozpoczęła się produkcja wyrobów z nowo wdrożonych kategorii, tj.: płyny do kąpieli dla dorosłych i dla dzieci, żele pod prysznic z kategorii kosmetycznych oraz  płyny do mycia naczyń i płyny do prania spośród środków czystości. Cechuje je innowacyjność receptur i dobór najwyższej jakości składników pochodzenia naturalnego. Do końca pierwszego kwartału przygotowano ok. 70% oferty przewidzianej do wdrożenia w I fazie (46 szt.). Sprzedaż zaplanowana jest na drugi kwartał.

 

- Finalizujemy prace związane z uruchomieniem sprzedaży naszych nowych produktów. Aktualnie prowadzimy rozmowy z dystrybutorami na terenie kraju i koncentrujemy się na rozpoczęciu kampanii promocyjno-reklamowej – powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.

 

Jednocześnie w tym okresie ukończono badania niezbędne do rejestracji kosmetyków oraz przygotowano ich raporty bezpieczeństwa. Wykonano również badania dermatologiczne pod kątem zastosowania kosmetyków przez osoby ze skórą wrażliwą i skłonną do alergii. Dla środków czystości przeprowadzono testy aplikacyjne potwierdzające skuteczność działania oraz opracowano karty charakterystyk. Spółka jest również w trakcie procedury certyfikacji ISO 9000 oraz ISO 22 116:2009, której zakończenie przewidziane jest na drugi kwartał br.

 

W I kwartale 2017 r. przychody spółki wzrosły o 7,1 proc. r/r. i wyniosły 4,65 mln zł wobec 4,34 mln zł. Wzrost sprzedaży to efekt dobrej koniunktury na rynku oraz skutecznej działalności nowego Wydziału Produkcji Chemii Gospodarczej i Kosmetyków. Intensywne prace powadzone w ramach wydziału, stanowiły z drugiej strony koszty operacyjne obciążające wyniki pierwszego kwartału. Na niższe zyski w I kwartale 2017 r. miał również wpływ, jak w roku ubiegłym, znaczący poziom odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych zakupionych lub wybudowanych w ramach projektu dot. biosurfaktantów. Spółka na poziomie EBIT osiągnęła stratę 0,60 mln zł, na poziomie netto 0,15 mln zł.  

Boruta-Zachem jest pierwszym w Polsce i jednym z nielicznych na świecie producentem biosurfaktantów pochodzących z biomasy rzepakowej. Stosowana przez spółkę technologia ich produkcji jest pionierska w skali światowej oraz stanowi kluczowe znaczenie dla przyszłego rozwoju firmy.

 

W marcu br. Boruta-Zachem złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pt. „Budowanie wizerunku polskiej marki kosmetyków stworzonych na bazie nowoczesnych ekologicznych surowców i produkowanych za pomocą zaawansowanych metod biotechnologicznych”, w organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości konkursie. Przedmiotem projektu, który wpisuje się w Program promocji branży kosmetycznej, jest zaprezentowanie na rynkach zagranicznych kosmetyków myjących własnej produkcji o unikatowej recepturze. W złożonym wniosku wartość netto projektu została oszacowana na kwotę 965,6 tyś zł, a spodziewane dofinansowanie – na kwotę 579,4 tyś zł. Wsparcie w rozwoju działalności eksportowej osiągnięte może być m. in dzięki udziałowi w targach zagranicznych. W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje uczestnictwo w 9 targach zagranicznych m.in. we Włoszech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy Rosji.